عکس گرفتن امتحان فرودگاه مسافران ایستگاه

عکس گرفتن: امتحان فرودگاه مسافران ایستگاه فرودگاه هواشناسی اخبار اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی ۵۰ درصد جمعیت شهری در اوضاع قرمز ، اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت گذر از بحران آب

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم بحران آب را در سال ۱۳۹۷ پشت

۵۰ درصد جمعیت شهری در اوضاع قرمز ، اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت گذر از بحران آب

اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت گذر از بحران آب/ ۵۰ درصد جمعیت شهری در اوضاع قرمز

عبارات مهم : اعتبار

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم بحران آب را در سال ۱۳۹۷ پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، شاهین پاکروح امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که با توجه به رویکرد دولت جهت تامین نیاز مالی جهت گذر از بحران آبی پیشنهاد شما چه مبلغی بوده است؟ اظهار کرد: در جلسه شورای عالی آب که دیروز برگزار شد مساله تامین آب شرب مورد توجه خاص قرار گرفت.

۵۰ درصد جمعیت شهری در اوضاع قرمز ، اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت گذر از بحران آب

وی ادامه داد: براساس تصمیمات گرفته شده است قرار شد تا جهت حل این بحران ۲۸۰ حلقه چاه حفر کنیم. علاوه بر این تجهیزات کاهنده مصرف نیز در کشور فراگیر شود که جهت انجام این کار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است است.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان این که سال گذشته با دستور معاون اول رییس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۱۰ و ۱۲ دریافت کردیم، گفت: قطعا این میزان نمی تواند نیاز ما را برطرف کند و مورد نیاز است که کل ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص یابد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم بحران آب را در سال ۱۳۹۷ پشت

پاکروح با بیان این که جهت تابستان پیش رو مورد نیاز است تا حداقل ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شده است یابد، ادامه داد: در مجموع این ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین آب جهت سال پیش رو است.

۱۰۷ شهر در اوضاع قرمز

وی در خصوص شهرهای دارای تنش آبی، گفت: در تابستان سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت که از این میزان ۱۰۷ شهر در اوضاع قرمز قرار دارند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان این که براساس آمار صورت گرفته ۵۰ درصد از جمعیت شهری در اوضاع قرمز، ۱۹ درصد در اوضاع نارنجی و ۳۰ درصد در اوضاع زرد تنش آبی در تابستان سال ۱۳۹۷ قرار دارند، اظهار کرد: تمرکز جمعیت افرادی که بیشترین تنش آبی را تجربه می کنند در فلات مرکزی با جمعیتی معادل ۱۶.۶ میلیون نفر است.

۵۰ درصد جمعیت شهری در اوضاع قرمز ، اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت گذر از بحران آب

پاکروح با بیان این که میزان بارندگی ها در فلات مرکزی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کم کردن داشته هست، گفت: در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان نیز با جمعیت هفت میلیون نفر ۱۱۸ شهر در معرض تنش آبی قرار دارند.

وی با اشاره به شش حوضه مهم آبریز کشور، ادامه داد: آمارها نشان می دهد که بدترین اوضاع در حوضه فلات مرکزی است و بعد از آن حوضه خلیج فارس و دریای عمان با چالش های جدی دست و پنجه نرم می کند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم بحران آب را در سال ۱۳۹۷ پشت

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با تاکید بر این مساله که کم کردن بارندگی ها موجب شده است تا شاهد ۱۵۱ میلیارد مترمکعب کم کردن روان آب در کشور باشیم، افزود: طی ۵۰ سال گذشته این ارقام بی سابقه بوده است و براساس مطالعات پایه ای شرکت آب و فاضلاب کشور باید گفت که در امسال بدترین سال را در حوزه منابع آبی تجربه می کنیم.

به گفته پاکروح، بدترین سال آبی در ۵۰ سال اخیر سال آبی ۱۳۸۶ – ۱۳۸۷ بود که میزان بارندگی ها ۱۴۶ میلی متر ثبت شده، این در شرایطی است که امسال میزان بارندگی ها تنها ۱۲۰ میلی متر هستند.

۵۰ درصد جمعیت شهری در اوضاع قرمز ، اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت گذر از بحران آب

سهم هر فصل از بارندگی ها در کشور

وی با اشاره به آمار پایه وزارت نیرو در خصوص میزان بارندگی ها، گفت: سهم زمستان ۴۶ و سهم پاییز ۲۶ درصد است یعنی ۷۱ درصد از بارندگی های یک سال باید در پاییز و زمستان اتفاق بیفتد که متاسفانه از مهرماه ۱۳۹۶ تا آخر اسفندماه تنها شاهد ۱۰۰ میلی متر بارندگی در کشور بودیم که این میزان نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کم کردن را نشان می دهد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان این که علاوه بر این ۲۴ درصد بارندگی ها در بهار و پنج درصد در تابستان اتفاق می افتد، گفت: براساس آینده نگری های فصلی در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد نیز نسبت به ماه های نرمال میزان بارش ها کمتر خواهد بود.

وضعیت آب در سدهای کشور

پاکروح با اشاره به اوضاع سدهای کشور، اظهار کرد: در سد درودزن در استان فارس ۳۷ درصد، سد دوستی ۲۱ درصد و سد زاینده رود تنها ۱۳ درصد حجم مخازن پر است و این در شرایطی است که به طور مثال در سد زاینده رود حجم مخزن نسبت به سال قبل کم کردن جدی داشته به گونه ای که سال گذشته ۳۵۵ میلیون مترمکعب آب در سد وجود داشت، ولی امسال این عدد ۱۶۳ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان این که ۶۵ درصد از حجم مصرف آب خانگی در کشور به وسیله ۴۴ درصد از مشترکان پرمصرف صورت می گیرد، ادامه داد: اگر تنها ۲۰ درصد از مصرف شرب خانگی تعدیل یابد می توان ۵۰ درصد از تنش آبی را کم کردن داد، ولی به علت این که سهم هزینه آب شرب در سبد هزینه خانوار کمتر از نیم درصد است مشترکان تمایلی به کم کردن مصرف ندارند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب در خصوص استان هایی که در تابستان امسال با تنش آبی بیشتری مواجه خواهند بود، گفت: آینده نگری می شود که در استان های اصفهان، کرمان، فارس، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بیشترین تنش آبی را داشته باشیم.

مدیریت فشار، راهکار مقابله با کم آبی

پاکروح تصریح کرد: علی رغم چالش ها و تنش هایی که جهت تامین منابع آبی مشترکان وجود دارد تاکنون هیچ برنامه ای جهت جیره بندی آب در نظر نگرفته ایم، ولی عنوان مدیریت تقاضا و فشار یکی از محورهای مهم ما خواهد بود.

وی در خصوص اوضاع پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز گفت: خوشبختانه در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت اجرای پروژه های تامین آب با تنش آبی چندانی مواجه نیستیم.

گفتنی است روز گذشته جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – از شرکت برنامه و بودجه خواست تا راهکارهای تامین منابع مالی جهت وزارت نیرو جهت اجرای برنامه ها و طرح های آبرسانی را تدوین و راهکارهای مناسب جهت اصلاح تبصره ۱۴ قانون بودجه و دسترسی وزارت نیرو به منابع مورد نیاز خود را تدوین کند. البته براساس گفته های او در صورتی که منابع این شرکت ها کافی نباشد دولت نیز آنچه در توان دارد از محل بودجه کمک خواهد کرد.

واژه های کلیدی: اعتبار | فاضلاب | مهندسی | بارندگی | میزان بارش ها | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار